概要
BetterStreamingAssets: file XXXX is where Streaming Assets are put,
but is compressed.
If this is a App Bundle build, see README for a possible workaround.
If this file is not a Streaming Asset
(has been on purpose by hand or by another plug-in),
implement BetterStreamingAssets.AndroidIsCompressedFileStreamingAsset
partial method to prevent this message from appearing again.
- Better Streaming Assets を使用している Unity プロジェクトにおいて
Android で BetterStreamingAssets.Initialize();
を実行した時に
上記のエラーが出る現象に遭遇した
- Better Streaming Assets がサポートしていないファイルが
StreamingAssets に存在すると上記のエラーが出る
- エラーの対処法は README.md に記載されている通り
partial な AndroidIsCompressedFileStreamingAsset 関数を定義して
無視するファイルのパスを指定してあげればエラーが出なくなる
using System.Linq;
public static partial class BetterStreamingAssets
{
private static readonly string[] m_ignoreFilePaths =
{
"XXXX",
"YYYY",
};
static partial void AndroidIsCompressedFileStreamingAsset
(
string path,
ref bool result
)
{
if ( m_ignoreFilePaths.Contains( path ) )
{
result = false;
}
}
}