コガネブログ

平日更新を目標に Unity や C#、Visual Studio、ReSharper などのゲーム開発アレコレを書いていきます

【Unity】Addressable Asset System を使用しているプロジェクトで従来のアセットバンドル名の仕組みを使用していると表示される警告

概要

f:id:baba_s:20200318184954p:plain

Legacy Bundles Detected

We have detected the use of legacy bundles in this project.
Would you like to auto-convert those into Addressables?
This will take each asset bundle you have defined (we have detected X bundles), 
create an Addressables group with a matching name,
then move all assets from those bundles into corresponding groups.
This will remove the asset bundle assignment from all assets,
and remove all asset bundle definitions from this project.
This cannot be undone.
  • Addressable Asset System を使用しているプロジェクトで
    従来のアセットバンドル名の仕組みを使用していると上記のダイアログが表示される
  • 「Convert」を押すと、従来のアセットバンドル名に合わせて
    Addressable のグループが作成される